Onze Motti

Onze Motti {~mv |-het ~enkelvoud Motto | korte zin waarmee je precies zegt wat je belangrijk vindt} vinden hun herkomst in de principes van Service Design. De liefhebbers herkennen het vast: het is de “Double Diamond” met onze eigen twist. Waarom die eigen twist? We houden graag van helder taalgebruik. Zodat iedereen zich kan voorstellen welke stappen we samen ondernemen. Dat is belangrijk, want innovatie van dienstverlening beweegt zich tussen afdelingen, organisaties van laag tot hoog. We vragen co-creatie-vaardigheden, maar dan moet je elkaar wel begrijpen….

Groter denken, kleiner doen

Het begint allemaal met het opstellen van een goede uitdaging. Belangrijk, want anders gaan we de verkeerde vragen oplossen. Een goede uitdaging doet ertoe voor alle betrokken. Het draagt bij een oplossing voor de organisatie én voor de teamleden persoonlijk! Bekijk bijvoorbeeld de “In 10-weken 10x duurzaam overstappen” challenge van Anne

Kijken en Oprapen

We gaan eerst goed kijken. Wat en wie is er al in een gebied of organisatie? Vaak veel meer dan er al bekend is. Waar nodig voegen we nog expertise en ervaringen van buiten toe, of gaan we ze samen verzamelen. Bijvoorbeeld door mee te kijken op de werkvloer of bij je klanten. Of neem een stad als inspiratie voor een vraagstuk. Bv. Londen voor de werkplek van de toekomst…

Positief Puzzelen

Met al deze mensen, expertise en ervaringen gaan we positief puzzelen. We kijken naar wat er WEL is en hoe dit bijdraagt en met welke impact op de gestelde uitdaging. Bv. een diverse mensen groep bijeen brengen in een Hakkietakkieton (#hackathonvoornormalemensen)

Vandaag bedacht, morgen in de praktijk gebracht

We gaan de simpelste variant van onze oplossing testen op de mensen die ermee moeten werken. We bouwen een experiment. Dat kan vaak supersimpel en is een leuke manier van leren en mensen in de doe-stand te krijgen. Keertje meemaken? Lees verder…

Valideren of creperen

Experimenteren is één, maar je moet ook weten met welke onderdelen van je idee doorgaat en waar je mee stopt. We bouwen scherpe hypothesen en toetscriteria. Zo proberen we beslissingen te objectiveren. Download ons boekje!

Opschalen met vriendjes

Hoera, we hebben wat te pakken! A là het is nog niet perfect, maar we kunnen een eerste claim to fame maken. Dat lukt vooral om je vriendjes in een vroegtijdig stadium mee te nemen. Dit zijn leveranciers, klanten en opiniemakers waarmee je een gedeeld belang hebt. Wij deden dat bijvoorbeeld met VSR – dé expertisecommunity voor de schoonmaak. Lees meer…

Ritme van opleveren

Je claim to fame is gemaakt, maar de concurrentie komt eraan… Je moet de steeds blijven verbeteren! Hoe organiseer je dat terwijl je tegelijkertijd als een malle wilt groeien. Dat vraagt discipline in werkwijze en support van jouw investeerders. Met agile werken zorg je voor steeds opnieuw kadootjes uitpakken!

Begrepen? Zo eenvoudig kan het zijn…

Is het heus? Nee, de ervaring is natuurlijk weerbarstiger. Maar start met makkelijke stappen die iedereen begrijpt. En werk samen met specialisten op de verschillende stappen. Soms heb je die binnen je eigen organisatie of netwerk, soms voegen we die toe. We werken met een aantal partners, echter de uitdaging en de aanwezige expertise binnen een organisatie is leidend voor wie er met ons samen mee op pad gaan.